dilluns, 23 d’abril del 2012

Entrevista Viu el Teatre a… Sergi Buka, protagonista de L’IMPOSSIBILISTA.

 

Entrevistem a Sergi Buka, protagonista de L’IMPOSSIBILISTA, l’espectacle sorprenent de màgia que podeu veure cada diumenge a les 12:30h al teatre Poliorama de Barcelona, fins el 29 d’abril, dins la 8a. temporada de Viu el Teatre.

Sergi, quan et va començar a interessar la màgia?

De petit, el meu tiet ja ens feia jocs de mans i ja em despertava curiositat la màgia, però als 8 anys va ser quant vaig veure actuar a un mag que em va deixar impressionat amb el que feia, i va ser aleshores quan, sense ser encara sent-ne conscient, vaig decidir aprendre i estudiar l’art de la sorpresa i el misteri.

Anaves de petit a veure espectacles de màgia?

Sempre que tenia l’oportunitat de fer-ho.

Quin era el teu il·lusionista preferit?

Han estat molts els il·lusionistes que han influenciat en la meva manera de fer i de treballar, però no he tingut mai cap il·lusionista preferit, tot i que sempre he sentit admiració pel treball de molta gent. M’han agradat des de sempre tots aquells números visuals realitzats amb elements senzills que, a part de sorprendre, deixen un record en la memòria de l’espectador i desperten l’imaginària.


Quan i com vas decidir que t’hi dedicaries?

No ho vaig decidir conscientment. Vaig començar de molt jove a fer les meves primeres funcions i, poc a poc, em vaig adonar que allò que feia i que tant m’agradava s’estava convertint en la meva professió. Però va ser al acabar els meus estudis que recordo haver-me plantejat seguir endavant.


Ha estat difícil?

Molt, la veritat es que fins no fa massa l’única manera d’obtenir coneixements o d’entrar en aquest mon era a través de les societats on ens reunim els mags. Allà entraves en contacte amb altres il·lusionistes i comparties coneixements i experiències. Avui en dia, amb els mitjans de comunicació, i sobretot Internet, tot pot semblar mes fàcil i, de fet, segurament ho sigui, d’una banda. Però, de l’altra, no hem d’oblidar que la màgia és un art menor en comparació amb altres arts escèniques com la dansa o el teatre. Costa, costa, i molt, poder forjar-se un camí.

Quin número és el que a tu més t’agrada i perquè?

No tinc cap número preferit, tots els números i espectacles que he fet son diferents i tots són especials per a mi. Però sí que m’agraden tots aquells números que tenen una relació amb les il·lusions òptiques i el joc amb la llum.

Què diferencia la màgia dirigida a nens de la màgia dirigida a adults?

La màgia és un llenguatge, en molts casos universal i per a tots públics. No hi ha grans diferències, més que la manera de presentar els efectes, en alguns casos. Els nens ja, de per si, tenen la innocència de l’infant, i els espectadors adults que són testimonis d’un efecte de màgia, en molts casos recuperen aquesta innocència i per uns instants es transformen en infants. Els més petits, però, són espectadors molt exigents, tenen la ment molt blanca, ganes d’aprendre i de descobrir el què i com del que veuen, i de vegades és més difícil que entrin en el joc de deixar-se enredar.

Com et planteges cada nou espectacle?

Són molts els factors que intervenen a l’hora de plantejar-se un nou espectacle o número: el format, el circuit al que va dirigit, la intenció, què vols transmetre… són moltes les preguntes que t’has de fer abans de materialitzar un projecte, i cal fer una feina important de creació i d’estudi, un treball de taula que pot durar molt de temps, però que es important. Tota aquesta feina es bàsica, però el que és imprescindible és creure en el que fas.


Què significa per tu estar a Viu el Teatre?

És fantàstic que des de Viu el Teatre es programin, entre d’altres, espectacles d’il·lusionisme. És una oportunitat fantàstica pels espectadors, on grans i petits comparteixen l’experiència de ser sorpresos.

VIU EL TEATRE

VIU EL TEATRE. » ENTREVISTA VIU EL TEATRE A…Sergi Buka, protagonista de L’IMPOSSIBILISTA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada